Waarom verkopen mensen hun organen aan de ziekenfonds?

je bent dan niet meer van jezelf, maar van de ziekenfonds
die je betaalt voor je organen, een mens heeft zich tot slaaf gemaakt

De mensen die donor worden krijgen flinke korting op hun premie, er wordt voor de organen betaalt. De mens verkoopt zichzelf. Iedereen moet zelf weten wat het doe, ik stel aan de kaak!

Alinya je krijgt korting op de premie als je donor bent
die korting is het uitbetalen voor je organen,
anders zouden zij niet donoren dezelfde korting moeten geven
het is het kopen
het lichaam is niet meer van de persoon die elke maand korting krijgt
Op het algemeen lijkt het of de mensen echt blind en doof zijn

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Waarschjnlijk omdat ze geld nodig hebben?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je bent nooit van jezelf... Nooit, dat is een onwaarheid... Het zelf neemt jou lichaam en niet andersom...

De mens is altijd al slaaf geweest dus daar verandert het ziekenfonds niets aan... Wanneer was de mens dan wel vrij?

En als het oplevert, waarom dan niet? Mensen verkochten vroegen hun eigen kinderen als slaaf, dat is nog niet zo lang geleden hoor...

Ze mogen mijn organen hebben, maar wel wachten tot ik een natuurlijke dood gestorven ben, ik ben niet gek...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het niet toegestaan in Nederland en ik vind dat we dat zo moeten houden er zijn altijd wel weer criminelen die er illigaal aan komen en er legaal in gaan handelen. en er staat geen barcode op.

Toegevoegd op 29-05-2009 18:06:00
illegaal
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zie het verband met slavernij totaal niet, en wist niet eens dat je organen kunt verkopen. Bedankt voor de tip!

Ik heb wel eens mijn schedel op marktplaats gezet, onder rubriek "huisinrichting" maar helaas was ht tegen de regels van marktplaats in.

Kortom, ik zie het als iets positiefs; je helpt nog iemand als je er niet meer bent. Sommige mensen zitten jaren ziek te wachten op een orgaan. En zelf hen je er totaal geen last van, want je bent er niet meer.

Toegevoegd op 29-05-2009 18:14:43
het is 200% naastenliefde.

Toegevoegd op 29-05-2009 19:38:40
de foto heb ik verwijderd, want sommige mensen raken nogal in sjok als ze een nier zien, en dat willen we natuurlijk voorkomen :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een donorcodicil invullen is oke maar dat is niet je lichaam verkopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens, Jacques.
HET ziekenfonds...

Je lichaam is in bruikleen. Tenminste; ik kan niet herinneren dat ik er voor betaald heb. Mijn lichaam is mij gegund door God en ik neem aan dat Hij de beste plannen er voor had. Als het doel in mijn leven is dat ik organen warm hou voor iemand die het meer nodig heeft dan ik dan accepteer ik dat van ganse harte. Na mijn dood gelden andere regels echter! Ik weet dat mensen organen nodig hebben om door te leven....al is het maar een dag, en al is het met besmette organen omdat ik vlees eet. Wat de artsen niet willen mogen de honden hebben: voor mij geen grafsteen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen verkopen hun organen niet aan het ziekenfonds. In de eerste plaats omdat je in Nederland je organen niet mag verkopen, laat staan aan een officiële instantie, en ten tweede omdat het ziekenfonds al even niet meer bestaat.

Mensen stellen kosteloos hun organen bij overlijden ter beschikking omdat ze graag willen bijdragen aan het redden van andermans leven. Het idee dat als ze zelf dood zijn, delen van hun lichaam een ander door kunnen laten leven, is zeer troostend voor veel mensen. Dat is een teken van hoe zeer ze begaan zijn met anderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is inderdaad bij een aantal verzekeraars sprake van een collectiviteitskorting voor donoren. Een aantal (? in ieder geval 1 waarvan ik zeker ben) doet daar niet aan mee omdat ze al genoeg collectiviteiten hebben, en niet aan zoiets dubieus mee willen doen. Donor ben je uit overtuiging, niet omdat je dan korting kunt krijgen - daarnaast is elke donor toch wel lid van het een of ander...

Zelf zie ik het trouwens niet als 'je organen verkopen'. Je bent donor - ben ik zelf ook - of je bent het niet. En daarmee kan je eventueel korting krijgen als je nog geen andere korting hebt.