Zijn BK balans+ goede pannen?

Ook in vergelijking met Tefal pannen?

Toegevoegd na 14 uur:
Wat me ook opvalt is dat bij de kook speciaal winkels wel het merk BK Balans wordt verkocht (en de 'betere' merken), maar geen Tefal.
Waarom zou dat zijn?

www.cookandco.nl
www.kookwinkel.nl (Oldenhof in Hilversum)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (2)

Ik heb er goede ervaringen mee. De anti-aanbaklaag is beter bestand tegen hitte dan een Teflonlaag, dus je kunt de pan heter laten worden. Ook is de laag niet giftig, en milieuvriendelijker.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Wok' je er ook mee?
bamibal
12 jaar geleden
Ja, ik heb een "wok" en een koekenpan.
Het zijn huis tuin en keuken (of Blokker, Marskramer V&D zoals je wilt) pannen. Voor het bakken van een pannenkoek of eitje zijn ze prima, maar het zijn zeker geen toppers.

Echt wokken kun je nooit in een pan met antiaanbaklaag. Die laat bij temperaturen waarbij je goed kunt wokken los. Beter zijn pannen van gegoten aluminium (Woll maakt bijvoorbeeld uitstekende pannen, maar zijn alleen in speciaalzaken te koop) en voor een perfect biefstukje zweer ik bij de Fissler Bratfix. Die pan kan knetterhoog verhit worden (heeft geen anti aanbaklaag), maar bakt toch niet aan. Zowel de Woll als Fissler zijn voor rond de 100 euro te koop en das niet weinig, maar je kookplezier neemt wel enorm toe.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, ik heb een vierkante Woll pan met afneembare steel. Die kan na het bakken zo de oven in. De pan houdt de warmte ook erg lang vast dus schep je twee keer op dan is de tweede keer net zo heet als de eerste.
Plaatje bij antwoord
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat me ook opvalt is dat bij de kook speciaal winkels wel het merk BK Balans wordt verkocht (en de merken die jij opgeeft), maar geen Tefal.
Waarom zou dat zijn? www.cookandco.nl
www.kookwinkel.nl (Oldenhof in Hilversum)
paulus811
12 jaar geleden
BK is een merk en Balans is een model van BK. BK zit iets boven de goedkope Tefal rommel, maar onder de echt goede pannen. Omdat niet iedereen 100 of meer voor een pan wil/kan besteden, bieden kookspeciaalzaken ook de betere BK modellen aan is mijn vermoeden (ik ken de strategie van een kookwinkel niet). Kookwinkels willen zich onderscheiden van de Blokker en V&D en bieden daarom niet de goedkope tefals aan, het blijven natuurlijk wel 'speciaal'zaken en willen niet iedere Tefal klant na een maand horen klagen dat de aanbaklaag is verdwenen. Lees even de reviews op Kieskeurig over BK Balans pannen. Het zijn er weliswaar maar 3, maar bij alle drie zijn de pannen na een paar maanden niet meer schoon te krijgen. Dat lijkt dus wel een probleem met dit type pan. Het merk Sysas maakt wel heel fijne pannen, ze staan alleen op beurzen maar zijn ook online te koop. Ik durf ze je zonder meer aan te bevelen. Bovendien zijn ze redelijk geprijsd, zeker de niet-inductie modellen. www.sysas.nl Is koken een beetje je hobby, ga dan eens naar het Kookpunt in Rotterdam (www.kookpunt.nl). Een walhalla voor de echte (amateur)kok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dat je me wijst op kieskeurig. Ik ben er nu wel van afgestapt!!!
Met Tefal ben ik gewoon wel zeer tevreden. Heb de pan al een hele tijd en aanbakken gebeurt absoluut niet en is eenvoudig af te wassen. Ook de anti-aanbak laag blijft perfect. Totdat ik van de weer voor het eerst een wokmaaltijd heb gemaakt met een hapjespan die ik veelvuldig gebruik. Dus ook op het hoge vuur en het is nu dat de onderkant aan het rafelen is gegaan. De binnenkant is nog helemaal gaaf. Daar is helemaal niets aan te zien. Nu kan ik de onderkant wel met een dremel gewoon schoonmaken en de laag eraf halen. En verder die pan gebruiken voor de 'niet wokken'. -- Voor de rest wil ik (sinds kort) het koken oppakken als een nieuwe hobby. Als alleenstaande kook ik maar 2x per week voor de gehele week.
Dus ik ben nog niet 'toe' aan een hele dure pan.
Mijn ex had volgens mij zo een Fissler pan. Maar daar kon ik nooit mee werken. Altijd aanbakken en zo. Daarnaast heb ik nog een ander 'probleem' dat ik overgevoelig ben voor metaal. Bij mij heeft alles een kunststof handvat, ook het bestek.