Als je winnaar bent van een online veiling.. kan je de koop op een bepaalde wijze nog ongedaan maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

op het moment dat je lid wordt van de site, moet je aangeven dat je de voorwaarden hebt gelezen en geaccepteerd. Zo'n vinkje zetten.
Je kunt daarna niet zeggen dat je niks wist, want je hebt zelf dat vinkje ingevuld.
Op de meeste sites staat ook duidelijk vermeld dat de uitslag van de veiling bindend is en je verplicht bent te betalen als de veiling gesloten is en je hebt gewonnen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, in principe niet. Tenzij in de voorwaarden van de veilingsite staat dat dit alsnog kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen actie onderneemt, en je geeft aan dat je van niks weet.. kunnen ze je dan nog steeds wat maken?
je hebt door de op de veiling te bieden, de voorwaarden geaccepteerd. Dus je hebt je aan je verplichtingen te houden, net zoals de verkoper zich daaraan moet houden.
Deze veilingen vallen niet onder de colportagewet volgens mij, dus hebben = hebben.
En net doen of je neus bloedt, gaat niet werken
anneliez
13 jaar geleden
"Bij een koop via internet of telefoon heeft u als consument zeven werkdagen de tijd om de koop in te trekken zonder betaling van een boete of opgave van redenen. Dit wordt ook wel herroepingsrecht of zichttermijn genoemd. U moet ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De termijn om de koop ongedaan te maken gaat in op de dag dat u de goederen ontvangt. De leverancier moet dan wel aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de informatie hebben voldaan." (...)

Die regel geldt echter niet voor verkoop bij opbod (bijvoorbeeld internetveilingen). Je zult dus de regels van de site moeten nakijken om erachter te komen welk recht je hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zojuist dit gezien http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook daar staat inderdaad dat veilingen op internet uitgezonderd zijn. Ook een goede bron dus!